Katamaran "Święty Jan Paweł II" - perła Morza Śródziemnego ...

Grzegorz
Grzegorz
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Jak do tego doszło oraz jaka jest charakterystyka tej maszyny, przeczytasz u nas, informacje zaczerpnęliśmy u źródła od właścicieli maltańskiego przedsiębiorstwa, Virtu Ferries. Virtu Ferries od RP 1988 obsługuje regularne szybkie połączenia promowe w obie strony między wyspami Maltą i Sycylią. Obecnie na tej trasie obsługą zajmują się dwa statki firmy: M/V Saint John Paul II i M/V Jean de la Valette. Odbywając ponad 1200 rejsów rocznie, statki te zrewolucjonizowały transport, a co za tym idzie handel, między dwiema wyspami Morza Śródziemnego, eliminując podział geograficzny i skutecznie czyniąc Maltę częścią kontynentalnej Europy. Virtu Ferries miał zaszczyt i przyjemność powitać, podczas tej podróży, Jego Świątobliwość na pokładzie SES San Frangisk. Powrót Papieża Polaka do Wielkiego Portu, siedzącego na przednim pokładzie San Frangisk, otoczonego setkami ludzi we flocie łodzi, w tym wielu w tradycyjnych maltańskich taksówkach wodnych dgħajsa lub łodziach luzzu, pozostaje w zbiorowej pamięci wyspy. Firma jest światowym liderem w budowaniu dużych, przyjaznych dla środowiska, szybkich promów, z naciskiem na eko-operacje i oszczędność paliwa. Standardowy, wypróbowany projekt kadłuba Incat Wavepiercer Hull został zmodyfikowany po szeroko zakrojonych testach modelu hydrodynamicznego w ośrodku badawczym basenów oceanicznych Ministerstwa Obrony Wielkiej Brytanii w Gosport Hampshire. Tate, zanim został wyświęcony, był ambasadorem Australii przy Stolicy Apostolskiej i składał swoje listy uwierzytelniające Papieżowi Janowi Pawłowi II. Materiał przygotowany na podstawie informacji udostępnionych przez pana Johna M. Portelli, przedstawiciela firmy Virtu Holding Limited, za co serdecznie dziękuję, Bóg zapłać, Piotr Motyka.

Komentarze:

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});